27.04.2021

Suzuki, Subaru, Toyota, Daihatsu i Mazda pracują nad nowym standardem komunikacji w samochodach

Suzuki Motor Corporation zawarło porozumienie z czterema koncernami motoryzacyjnymi w sprawie wspólnego standardu dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych opartych o łączność internetową. Japońskie marki będą pracować nad promocją zestandaryzowanych aplikacji i usług.

Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota) i Mazda Motor Corporation (Mazda) zawarły porozumienie w sprawie wspólnego opracowania specyfikacji technicznych dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

Obecnie poszczególni producenci samochodów opracowują niezależnie systemy multimedialno-komunikacyjne w pojazdach. Nawet, gdy samochody różnych marek są wyposażone w te same funkcje i usługi, jak na przykład system zdalnego sterowania, każda firma opracowuje rozwiązanie według własnych technologii i standardów.

Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się również do promowania i rozwoju ujednoliconych systemów multimedialno-komunikacyjnych wykorzystujących usługi podłączone do sieci. Wszystko w celu zapewnienia wygodnych, bezpiecznych i sprowadzonych rozwiązań w ramach transformacji określonej akronimem CASE (connected, autonomous/automated, shared, and electric). Aplikacje wraz z usługami internetowymi to jedne z filarów, które rozwijają się równie dynamicznie jak automatyczna/zautomatyzowana jazda, współdzielenie samochodów i przejazdów oraz elektryfikacja napędów. Rozwój usług internetowych w samochodach wykorzystuje technologię chmury, internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji.

W odpowiedzi na zachodzące zmiany producenci będą możliwie szybko dążyć do wprowadzenia nowych aplikacji i usług mobilnych. Współpraca pomiędzy koncernami w ramach zestandaryzowanej infrastruktury pozwoli każdemu z koncernów skupić się na samym rozwijaniu aplikacji i usług bez kompromisów w kwestiach wydajności.

Na obecnym etapie Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, będą wprowadzać własne rozwiązania i aplikacje do platformy komunikacyjnej Toyoty. Jednocześnie partnerzy rozpoczną prace nad zunifikowanym systemem multimediów i łączności nowej generacji, opartym na opracowanym wspólnie standardzie wymiany informacji między samochodami i centrami danych. Nowe systemy będą oferować wyższą jakość i szybkość połączeń. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć zespoły pracujące nad oprogramowaniem u każdego z producentów, przez co obsługa, aktualizacje systemu oraz wprowadzanie nowych funkcji będzie znacznie uproszczone.

Schemat koncepcyjny działania usług opartych o połączenie z siecią



Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda są otwarte na współpracę z innymi partnerami zainteresowanymi dalszym rozwojem i standaryzacją systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

20.06.2024

Konkurs „Lider Jakości Suzuki” rozstrzygnięty

Zwycięzcą konkursu „Lider Jakości Suzuki” za rok fiskalny 2023 został autoryzowany salon Suzuki Mad Mobil z Rybnika.

Dowiedz się więcej
12.06.2024

Suzuki Clean Ocean (edycja polska) – sprzątamy po raz czwarty

Suzuki Motor Poland ponownie zorganizowało akcję pod hasłem „Suzuki Clean Ocean”. Wolontariusze – młodzież i nauczyciele z gdańskiej szkoły podstawowej nr 39 im. Wojska Polskiego - pro bono sprzątali nadbałtyckie wydmy w Górkach Zachodnich w Gdańsku.

Dowiedz się więcej
05.06.2024

Roadshow Nowy Swift zaprasza!

Przypominamy, że trwa cykl ogólnopolskich pokazów Suzuki Swift 2024.

Dowiedz się więcej
24.05.2024

Lato z Suzuki 2024

Zapraszamy do udziału w wakacyjnej akcji serwisowej „Lato z Suzuki 2024”, która rozpoczyna się 1 czerwca i potrwa do końca lipca. Samochodowe ASO proponują przegląd i profesjonalną dezynfekcję układu klimatyzacji!

Dowiedz się więcej