03.09.2024

Oszczędzaj na każdym kilometrze, czyli co potrafi nowy hybrydowy Suzuki Swift

Japoński hatchback, od chwili debiutu w roku 2004 i wprowadzenia go na światowe rynki w charakterze tzw. modelu globalnego, był wielokrotnie nagradzany i został doceniony przez klientów. Dotąd Swifta oferowano w 169 krajach, a jego łączna sprzedaż do lutego 2024 wyniosła ponad 9 milionów sztuk. Całkowicie nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, a przede wszystkim – dzięki nowemu silnikowi Z12E - jest oszczędny. To zasługa wielu czynników. Po pierwsze sprawności cieplnej, która sięga 40%. Oprócz tego silnik jest lżejszy i generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych. W porównaniu do silnika K12D (montowany w poprzedniej generacji Swifta) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji w cylindrze (skutkuje szybszym spalaniem), zastosowano też pośredni mechanizm blokujący w układzie dolotowym zmiennych faz rozrządu VVT, zwiększając stopień przepływu zaworu EGR oraz zamontowano elektryczną pompę cieczy chłodzącej. Zmniejszono także emisję cząstek stałych (poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania), a w samochodzie producent montuje także trójdrożny katalizator o dużej chłonności i filtr cząstek stałych GPF.

Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Producent obiecuje, że – wedle danych WLTP – wartość zużycia paliwa w jeździe “łączonej” wynosi 4,4 litra benzyny na każde przejechane 100 km. Otrzymujemy sygnały od klientów, że Swift potrafi znacznie więcej i może być rekordowo oszczędny! W zależności od stylu jazdy i dopasowania do charakteru miękkiej hybrydy Suzuki entuzjaści Swifta meldują o spalaniu benzyny nawet na poziomie 3,5-3,6 l. Kto przebije taki wynik? Z przyjemnością o tym napiszemy. Zachęcamy, żeby dzielić się swoimi rekordami w jeździe “o kropelce” w social mediach Suzuki Motor Poland, a więc na firmowym Facebooku czy Instagramie!

13.01.2025

Kolejna europejska odsłona Suzuki e VITARA

Salon samochody 101st Brussels Motor Show w Brukseli był okazją do pokazania szerokiej publiczności e VITARY, pierwszego masowo produkowanego pojazdu elektrycznego Suzuki z akumulatorem (BEV).

Dowiedz się więcej
10.01.2025

Suzuki w 2024 – czas na pierwsze podsumowania

Minęło kilka pierwszych dni nowego roku 2025, co skłania do wstępnych podsumowań.

Dowiedz się więcej
03.01.2025

Osamu Suzuki 1930-2024

Suzuki Motor Corporation poinformowało, że w dniu 25 grudnia 2024 r. po długiej chorobie odszedł Osamu Suzuki, doradca senior w SMC.

Dowiedz się więcej
20.12.2024

Suzuki życzy wszystkim…

… spokoju, ciepła oraz kilku dni, które będziecie mogli poświęcić wyłącznie samym sobie.

Dowiedz się więcej